Bu araştırmada ilköğretim II. kademede okuyan öğrencilerin matematik kaygıları çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 5 farklı ilköğretim okulundan rastgele seçilen 145 erkek 121 kız olmak üzere toplam 266 öğrenci oluşturmuştur. Bu öğrencilerin 87 tanesi 6. sınıf, 92 tanesi 7. sınıf, 87 tanesi 8. Sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin matematik kaygısını ölçmek amacıyla 10 maddeden oluşan Matematik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemleri ve kestirimsel istatistik yöntemleri olarak t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayı Analizi kullanılmıştır. Araştırmada ilköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında negatif yönlü, orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarından anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur. Ancak, öğrencilerin matematik kaygılarında cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir.
Kaynak: http://dergipark.ulakbim.gov.tr